Do końca grudnia w Warszawie zniknie 30 ostatnich kiosków RUCH-u. Orlen, właściciel sieci, zapowiedział całkowitą likwidację punktów w całym kraju z powodu trwałych strat finansowych. Obecnie działa jeszcze 128 punktów, które będą sukcesywnie zamykane.

Przejęcie RUCH-u przez Orlen miało przynieść spółce stabilność finansową. W 2021 roku przewidywano, że wdrażane plany restrukturyzacji pozwolą na odzyskanie rentowności. Jednak w kolejnych latach segment ten notował znaczne straty, przekraczające 110 mln złotych w okresie 2021-2023, a zadłużenie Ruchu wzrosło do ponad 160 mln zł.

RUCH ma blisko 105-letnią historię, zapoczątkowaną otwarciem pierwszego kiosku w 1919 roku na Dworcu Wiedeńskim w Warszawie. Firma szybko rozwijała się na przestrzeni dekad, przekształcając się w jednego z liderów dystrybucji prasy. Jednak zmieniające się realia medialne, spadające czytelnictwo, rozwój internetu oraz rosnące koszty wpłynęły na pogorszenie sytuacji finansowej Ruchu, co było kluczowym czynnikiem przy podjęciu decyzji o jego zamknięciu.

RUCH, przez lata nieodzowny element polskich ulic, teraz ostatecznie znika z krajobrazu – kończąc tym samym pewien rozdział w historii polskiego handlu i dystrybucji prasy.