Warszawski Urząd Miasta, we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, stołecznym Urzędem Pracy oraz NASK, zaprasza na cykl bezpłatnych webinarów i spotkań stacjonarnych dla przedsiębiorców, poświęcony tematyce transformacji cyfrowej, organizowanych w ramach projektu pod nazwą „Digital Biznes”.

Głównym celem spotkań będzie wsparcie firm i pokazanie, jakie korzyści oraz możliwości płyną z wykorzystywania w codziennej pracy narzędzi cyfrowych. Spotkania posłużą również pokazaniu, jak ważnym i nieuniknionym procesem, również z perspektywy urzędu, jest cyfryzacja.

Uczestnicząc w spotkaniach stacjonarnych i webinarach przedsiębiorcy poznają konkretne rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu, dowiedzą się, jak wykorzystać narzędzia cyfrowe w codziennej pracy i skonsultują swoje wyzwania z ekspertami. Celem projektu będzie pokazanie korzyści płynących z cyfryzacji. A są to: usprawnienia procesów pracy, ograniczenie formalności, oszczędność czasu i pieniędzy oraz możliwości dalszego rozwoju firmy.

- Chcemy promować usługi online i możliwości, jakie dają elektroniczne formy komunikacji – od transakcji aż po załatwianie spraw urzędowych. Mimo dynamicznego wzrostu różnego rodzaju usług elektronicznych wciąż połowa przedsiębiorców dość nisko ocenia swoje przygotowanie do transformacji cyfrowej. A przecież, co roku, dzięki środkom z Urzędu Pracy powstaje co najmniej 400 nowych warszawskich firm. Warto, aby te nowe działalności gospodarcze, które powstają ze wsparciem funduszy publicznych, otrzymały dodatkową wiedzę o bezpieczeństwie cyfrowym. Wpłynie to nie tylko na efektywność wydatkowania środków publicznych, ale też na szanse rozwoju tych firm na rynku - mówi Monika Fedorczuk, dyrektor warszawskiego Urzędu Pracy.

Harmonogram spotkań on-line:

28 listopada w godz. 10:00-12:00 odbędzie się webinaria „Rozwijaj swój biznes dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym”; 3 grudnia w godz. 10:00-12:00 – kolejny webinaria „Bezpieczeństwo przedsiębiorcy w sieci i cyberzagrożenia”.

Harmonogram spotkań w Centrum Przedsiębiorczości Smolna:

Najbliższe spotkanie stacjonarne – „Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”– odbędzie się 4 grudnia w godz. 12:00-15:00. Harmonogram spotkania „Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”: godz. 12:00-13:00 – „Rozwiązania cyfrowe w firmie” – jak z nich korzystać. Firma w chmurze; AI w firmie; Big data; godz. 13:00-14:00 – „Usprawnianie procesów w firmie” – które obszary biznesu mają potencjał do automatyzacji i z jakich konkretnych narzędzi warto korzystać?; godz.14:00-15:00 Prezentacja „Cyfrowe miasto” – miejskie instrumenty działania w zakresie przedsiębiorczości i cyfryzacji, w tym usługi urzędu pracy.

12 grudnia w godz. 12:00-16:00 odbędzie się spotkanie „Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami w firmie”. Harmonogram spotkania „Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami w firmie”: godz.12:00-14:00 – Dlaczego warto inwestować w podnoszenie świadomości o cyberbezpieczeństwie w firmie? Od czego zacząć? – praktyczne informacje o tym, jak sprawić by firma była bezpieczna cyfrowo. Konkretne narzędzia, z których możesz skorzystać za darmo; godz. 14:00-15:00 Gra strategiczna NASK – cyberbezpieczeństwo w praktyce; godz. 15.00-16:00 Prezentacja „Cyfrowe miasto” – miejskie instrumenty działania w zakresie przedsiębiorczości i cyfryzacji, w tym usługi urzędu pracy.

Szczegóły na temat wszystkich spotkań i webinarów oraz informacje dotyczące zapisów można znaleźć na stronie www.biznes.gov.pl. Pytania dotyczące spotkań stacjonarnych można kierować pod nr tel.: 22 443 02 47 lub e-mail: jkrzyzanowski@um.warszawa.pl